büyük ölçüde doğru.
ancak toplumsal yaşamın ve mücadelenin her somut anında ortaya çıkan, hiçbir resmi sıfatı ve toplum içinde ayrıcalıkları olmayan doğal önderleri, ustaları vardır anarşistlerin.
prometheus - 4. Mar, 23:03
ilkellik derken neyi kastettiğinize bağlı.
Eğer "ilerleme" paradigmasının (belli bir bilim alanında, özellikle de iktisat öğretisinde, incelenecek problemlerin ve bunları inceleme tekniklerinin seçimi.) reddini, doğayla uyumu ve özgürlükçü insan ilişkilerini kastediyorsanız doğru, anarşizm ilkelliğe dönüş isteğidir.
öte yandan anarşizm insanlığın düsünsel ve ruhsal tekamülünden yanadır. bu anlamıyla en gelişmiş duyarlılıktır.
prometheus - 4. Mar, 22:56
Sen kimsin? ......
Sen hiç saçmalamaz mısın? Sen hiç hüzünlenmez misin?
Yaz mevsiminde "isyanı" yaşayabilir misin? Sonbaharda "geçmişinle hesaplaşmanı", kış mevsiminde "yenilgini" yaşayabildiğin gibi.. Peki, "beşinci bir mevsim"in de olsun istemez misin? Dört mevsimin ilkbahar olabildiği; gündelik hayattaki depolitizasyonun kırıldığı; iç dünyandaki depolitizasyonun aşıldığı yeni bir mevsim..
Sosyalizm? Hemen şimdi!
devrim? Hemen şimdi!
Örgüt? Hemen şimdi!
Ya yaşamak? Hemen şimdi!...
(Kuralsızlığın kurallaranı koyabilir misin? Riayet etmemek üzere. Peki, sen, 'anne bak kral çıplak" diyen masallardaki çocuğun, kendiliğinden asi ve devrimci olduğunu biliyor muydun? Masaldaki çocukla tartışmanın, dertleşmeni senin için bir anlamı var mı?..)
M.P 'anne bak kral çıplak kitabin´dan
zehni - 3. Mar, 23:03
bu marxist bir tekerleme!
birincisi, ideolojiler bütün toplumsal bağlarına karşın gene de sınıfsal terimlerle ele alınamaz.
ikincisi, anarşizm bir ideoloji değildir. yukarıda bazı örneklerimizi verdiğimiz düşünsel çeşitliliğe sahiptir.
düşünce farklılıklarını meşru görür, dahası teşvik eder.
üçüncüsü, anarşistler kendilerini toplumun ve tarihin dışına yerleştirirler.
Kendilerini “küçük burjuva" olarak nitelemedikleri gibi, "proleter" olarak da tanımlamazlar. (proleter ücretli köle demektir ve anarşist bakış açısından aşağılanacak bir konumdur.)
dördüncüsü, anarşistler burjuvaları sömürücü ve tahakkümcü oldukları için ahlaksızlıkla suçlarlar.
Bu açıdan büyük burjuvalarla küçük olanları arasında bir ayırım gözetmezler. afaki (belli bir amacı olmayan dayanaksız söz) ve klişeleşmiş (hiç bir özgünlüğü kalmamış, basmakalıp, kalıplaşmış) devrim Stratejilerinde bu ayırımı koyan marxistlerdir. işlerine geldiğinde küçük hatta büyük burjuvalara övgüler düzen marxistlerdir.
Beşincisi, anarşist hareket tarihsel olarak kendini en güçlü olarak bir işçi hareketi olarak ifade etmiştir. (anarşistler bu durumu bir olumluluk ya da olumsuzluk işareti biçiminde değil bir olgu olarak ele alırlar)
bu tanımda marxistlerin haklı oldukları bir yan yok mudur?
-vardır; açıklamaya çalışalım;
marxsist terminolojiye (terimbilim) göre üretim sürecinde büyük burjuva ve proleter olmayan herkes kücük burjuvadır. yanında işçi çalıştırsın, çalıştırmasın bütün küçük üreticiler ve köylüler küçük burjuvadır. dahası marxistlere göre küçük üretim sermayenin temerküzüne (merkez) dolayısıyla proleteryanın oluşumuna engel olduğu için gericidirde.
tıpkı beyaz kapitalizme karşı kendi özgür yaşamlarını savunan kızılderililer, ingiliz sömürgeciliğine karşı direnen hintliler gibi. anarşistlerse kimseyi sömürmeden kendi emeğiyle yaşayan, kendi işinin efendisi insanlara saygıyla yaklaşırlar.
Onurlu bir konumdur bu. dahası anarşist devrimin amacı hem bu insanları sermayenin tasallutundan (saldırı, musallat olmak) kurtarmak hem de bütün insanların bu onurlu konuma ulaşmasının yollarını açmaktır.
Anarşistler, emekçinin üretim araçları, bu bağlamda köylünün toprak üzerindeki zilyetliğini (possession = bir eşya veya mal üzerinde fiili egemenlik kurmuş olan kimse) savunurlar. emekçiler anarşide bu haklarını isterlerse bireysel ya da aile işletmeleri tarzında, isterlerse diğer emekçilerle birlikte "herkese emeğine göre" ilkesiyle kollektif tarzda (anarko sosyalizm= sendikaların ekonomik işlerinde işçilere denetim hakkı verilmesini savunan sendikacılık akımı) ve isterlerse "herkesten emeğine göre, herkese ihtiyacına göre" ilkesinin gerçekleşeceği komünist tarzda kullanabileceklerdir (anarko-komünizm).
işte anarşistlerin küçük burjuvalığı palavrası buradan köken alır.
prometheus - 3. Mar, 20:10
Açlıktan bahsediyorsun;
Demek ki sen komünistsin.
Demek butun binaları yakan sensin.
İstanbul’dakileri sen,
Ankara'dakileri sen...
Sen ne domuzsun sen
(O.V.K.)
yilmaz - 3. Mar, 12:31
Anadolu da kasabanın birine yeni tayin olan genç bir imam, kızın birini görmüş çok sevmiş imamda genç yakışıklı bir çocukmuş kızda onu sevmiş
neyse imam kızla evlenmek istemiş kasabanın ileri gelenlerine konuyu açmış.
İnsanlar yahu imam efendi o kızın babası imama kız vermez
dedilerse de dinletememişler...
Neyse bizim oğlan çikolata çiçek , takım elbise gitmiş kızın evine ... sohbet sonra çocuk konuya girmiş,
* Allah ın emri peygamberimizin kavliyle kızınızı istiyorum .
Baba hiddetle benim imama verecek kızım yok demiş... İmam üzgün üzgün
evine gitmiş sabah ezanı minareye çıkmış ... Mikrofona uzanmış ... tık tık deneme
bu sabah ezanını sevip de kavuşamayanlar için okuyorum
zehni - 2. Mar, 23:04
bir ölçüde doğru.
anarşistler, marxist'ler gibi makineleri fetişleştirmezler ( bir kimsenin tapınırcasına sevip bağlandığı kimse ya da şey ), ona insanlığın geleceği misyonunu yüklemezler.
yaşamı mekanize eden, tahakkümün yoğunlaşmasına ve genişlemesine olanak sağlayan bir alet olarak gördükleri makinelere pek sıcak bakmazlar. mücadele içinde gerekiyorsa kırabilirler.
Bu açıdan makinelere karşı insani tepkilerini ortaya koyan luddistleri (işsizliğe yol açtığı gerekçesiyle makineleri kırmak üzere örgütlenen ingiliz işçi çetelerinden birinin adı. hareket adını; ned ludd isminde bir işçiden alır.) olumlu bulurlar.
öte yandan makine kırıcılığını hiçbir zaman politik bir ilke olarak da savunmazlar.
prometheus - 2. Mar, 19:47
doğru ve yanlış!
doğru,
çünkü insanın yaratıcılığının gelişmeşi için tahakkümcü yapıların yıkılması zorunludur.
yanlış,
çünkü o nihilizmden (Her türlü gerçek varlığı inkâr eden aşırı bireycilik, yokçuluk. toplumun birey üzerinde hiçbir baskısını kabul etmeyen görüş)farklı olarak amaçsız yıkım yanlısı değildir.
prometheus - 2. Mar, 19:33
Çüşşşş.............
prometheus - 2. Mar, 19:25
Sen meni sev, men seni sevim
Sen menin için yan
Men seni severah yanim dutuşim
Glasik eşk neyse onu yaşiyah
Ya da sevme haberin olmasın
Men sana sevdalanıp dolaşim
Platonik eşk neyse onu yaşiyah
Sevdada oturah, yiyah içah
El ele olah, gan kusah
Tombilik eşk neyse onu yaşiyah
İstersen sevdandan kendimi kesim
Sağımı solumu doğriyim biçim
Psikopatik eşk neyse onu yaşiyah
Eyle sevah ki gara sevda olah
Araplara benziyeh gapgara olah
Gara eşk neyse onu yaşiyah
Yalan söylemiyah, hep dogru diyah
Beraber oturah beraber yiyah
Realist eşk neyse onu yaşiyah
Birbirimize türkü söyliyah, mizildiyah
El ele tarlalarda, bostanlarda gezah
Romantik eşk neyse onu yaşiyah
Kediyi, gudiği sen diye sevim
Sen de horozi, guliği men diye sev
Sembolik eşk neyse onu yaşiyah
Gel el ele tutuşip kendimizi elehtriğa verah
Zangir zangir titriyah, ölmiyah
Elektronik eşk neyse onu yaşiyah
Ahırlarda, komlarda buluşah
Tezek agalahlarının dibinde oturah
Otantik eşk neyse onu yaşiyah
Anonim ??
zehni - 2. Mar, 11:23
hayır!
anarşi, kuralların, birlikte yaşayan bireylerin özgür iradeleriyle, yalnızca ortak yaşam alanlarına ilişkin konulduğu,
evrensel ahlak ilkelerinden köken aldığı, bireylerin istemiyle değişebildiği, bu kuralları kabul etmeyenlere de topluluk dışı kendi yaşamlarını kurma olanağının tanındığı bir toplumsal düzendir.
prometheus - 1. Mar, 21:17
hayır!
anarşi harmonidir (armoni), insanların özgür iradelerinden kaynaklanan gerçek düzendir.
tahakkümcü (baskıcı, hakimiyet kuran) düzenler ise, insanların içsel itkilerine (önlenemezcesine süren bastırılması olanaksız ani eylem) karşı dayatılır, her zaman başkaldırıları ve boşluklarında ise otoriteye karşı koyunlaştırılmış, diğer insanlara karşıysa kurtlaştırılmış insanlar aracılığıyla gerçek bir kargaşaya gebedir.
bunun en somut örneği milyonlarca insanın can verdiği savaşlardır.
prometheus - 1. Mar, 21:16
soru-cevap şeklinde kısa-öz bi şekilde...
kafalar k a r ı ş t ı r ı l a c a k .......
18 soru'da bitebilir !!....
prometheus - 1. Mar, 20:59
........DİKKAT....... DİKKAT......!!!!!
Değerli TURQCHE sitenize almanca yazılar yazan şahsiyetin resmi yukarıdaki gibidir.
TC'de onu gördüğünüz yerde (alışveriş durumlarında yani) fiyatları 2'ye hatta 12'ye katlayabilirsiniz. kendisi (anlaşıldığı üzre) almancıdır ve egelidir. Euro milyoneridir, dokunmaz yani. heh heh he.
atif - 1. Mar, 19:12